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애플 자율주행 파트너 회사는 어디?

Global trends 2018. 5. 24. 13:25
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애플, 폭스바겐과 손잡고 자율주행차 선보인다.

 

Apple Inks Deal With Volkswagen for Self-Driving Employee Shuttles

Wednesday May 23, 2018 3:45 pm PDT by Juli Clover

 

2018523일 미국 현지 시각, 맥루머스의 줄리 클로버 씨의 기사입니다.

 

Apple has signed a deal with Volkswagen to use Volkswagen vans as self-driving shuttles designed to transport employees around its various campuses and office buildings in the San Francisco Bay Area, reports The New York Times.

뉴욕 타임지에 따르면 애플이 폭스바겐과 협력하여 폭스바겐의 밴을 이용한 자율주행 셔틀을 사용하기로 했다는 기사입니다.

기사에 따르면 애플에서 이용하려 하는 폭스바겐 밴은 샌프란시스코 베이 지역에서 캠퍼스들과 사무실 건물들이 있는 곳을 운행하게 될 것이라고 합니다.

 

Apple has been working on developing the shuttle program, called "PAIL" or Palo Alto to Infinite Loop, since last summer. At the time news of Apple's work on the program first surfaced, the company was said to be planning to install its own self-driving software in a commercial vehicle from an automaker, which has turned out to be Volkswagen.

애플은 PAIL로 불리는 셔틀 프로그램을 작년 여름부터 개발 중 이었습니다.

당시 처음 PAIL 프로그램이 세상에 알려졌을 때 애플은 자율주행 프로그램을 현재 자동차를 생산하는 회사와 협업을 할 것이라고 하였는데 오늘로써 그 회사가 폭스바겐임이 밝혀진 겁니다.


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Under the terms of the deal, T6 Transporter vans from Volkswagen will be turned into self-driving shuttles for employees.

폭스바겐의 T6 트랜스포터가 애플의 자율주행 셔틀 프로그램에 이용이 될 것 입니다.

 

Apple's self-driving shuttle program is said to be behind schedule and "consuming nearly all of the Apple car team's attention," hinting at ongoing problems on its car-related project, which has already been scaled back.

애플 자율주행 프로그램은 사실 원래계획 보다 지연이 되고 있습니다.



 

Apple originally had grander plans for autonomous vehicles and over the course of the past several years, attempted to ink deals with companies like BMW and Mercedes-Benz, which would have led to the development of an all-electric autonomous vehicle.

애플은 원래 자율주행 프로그램에 대해서 더 큰 계획이 있었습니다.

전기자동차를 연구하고 있는 BMW나 벤츠 등 과의 협력도 염두해 두곤 했었습니다.

 

According to today's report, no deal was able to be established because Apple was asking potential partner companies to "hand over control" of data and design, something no car manufacturer was prepared to do.

그런데 아무런 계획도 성공적이지는 않았습니다. 왜냐하면 애플의 요구가 다소 무리한 것이기 때문입니다. 애플은 자동차 회사의 계획 과 디자인을 모두 건네 받길 원했는데 어떤 자동차 회사가 동의를 하겠습니까?

 

When its grandiose self-driving vehicle plans fell through, Apple shifted focus to autonomous driving software under the leadership of Bob Mansfield.

 

Apple is now working on its shuttle program and has been testing several Lexus SUVs equipped with self-driving hardware and software out on the streets of Cupertino and surrounding areas. Beyond the shuttle plan, Apple is said to have no clear idea of what it's going to do with its autonomous driving project.

 

거대하게 잡았던 애플의 자율주행 계획이 무너질 찰나 애플은 소프트웨어 개발 쪽으로 방향을 틀었습니다.

애플은 현재 셔틀 프로그램을 개발하여 렉서스 SUV를 이용하여 자율주행차 테스트를 계속 해 왔습니다.

 

셔틀 프로그램 이외에 애플이 다른 어떤 자율주행에 관한 계획을 가지고 있는지에 대해서는 알려지지 않았습니다.

 


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